Konkurencyjność dotyczy każdej branży, dlatego chcąc przyciągnąć do siebie klienta i podtrzymać relacje, działania marketingowe muszą być prowadzone wielotorowo. Na liście metod, po jakie przedsiębiorcy sięgają najczęściej, jest e-mail marketing. Prowadzony w sposób przemyślany i z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi może przynieść wymierne rezultaty. Przyjrzyjmy się, które oprogramowania będą nas w tym wspierać.
Mimo upływu czasu i wykorzystywania coraz to nowocześniejszych technik reklamowych nadal stosuje się dobrze znany e-mail marketing. Bardzo szybko można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i skłonić do zapoznania się z ofertą firmy.
Czym charakteryzują się narzędzia do e-mail marketingu?
Wykorzystywane w e-mail marketingu systemy mailingowe mają za zadanie pomóc w tworzeniu newsletterów i innych wiadomości, by były atrakcyjne i zachęciły odbiorcę do wyświetlenia i interakcji jak złożenie zamówienia. Takie programy mają kreatory wiadomości, pozwalają na automatyzację wysyłki i jednocześnie można przesłać maile do wszystkich bądź części kontaktów z bazy. Co istotne, wiele programów pozwala na przeprowadzanie testów, a wiadomości trafiają do głównej skrzynki nie do spamu.
Niektóre narzędzia mają dodatkowe funkcje, z których co prawda korzystać nie musimy, ale mogą znacząco pomóc w codziennej pracy. W większości podstawowe funkcje są zbliżone, za to różnią się pod względem detali, interfejsu, czy ceny. Wybór jednego niekoniecznie od razu będzie oczywisty i trzeba dobrze sprecyzować swoje potrzeby, cele, jakie chcemy dzięki programowi osiągnąć, wielkość bazy kontaktów, częstotliwość wysyłania wiadomości i oczywiście budżet, jaki zamierzamy przeznaczyć. Większość programów ma wersje darmowe, ale z ograniczonymi funkcjami, dlatego jeśli chcemy mieć dostęp do zaawansowanych opcji, raczej będzie nas interesować opłata abonamentowa.
Jakie programy do e-mail marketingu cieszą się największą popularnością?
Kiedy zaczniemy szukać programu, to szybko okaże się, że jest ich do wyboru sporo. Jednak jest wśród nich kilka takich, które cieszą się wyjątkowo dużą popularnością i korzysta z nich wiele firm. To właśnie ich możliwościom powinniśmy się przyjrzeć bliżej.
GetResponse
Na pierwszym miejscu jest GetResponse. To wyjątkowo wszechstronna platforma wykraczająca poza automatyzację wysyłania maili. Ma intuicyjny i prosty w obsłudze edytor treści i wiele atrakcyjnych szablonów, dzięki czemu bardzo szybko stworzymy atrakcyjną wizualnie wiadomość. Oprócz tego mamy do dyspozycji testy antyspamowe, będziemy mogli prowadzić wielokanałowe kampanie i śledzić konwersje. Wszystko to jest istotne dla skuteczności obecnych i przyszłych działań marketingowych. Jest przy tym kreator stron internetowych i opcja integracji z wieloma innymi narzędziami. Jeśli dopiero zaczynamy wdrażać e-mail marketing, nasza baza jest mała lub zwyczajnie chcemy program przetestować, to dostępna jest wersja darmowa. Pakiety płatne zaczynają się od kwoty 48,4 zł miesięcznie.
MailerLite
Drugim dobrze ocenianym narzędziem jest MailerLite. Jego funkcjonalność jest zbliżona do GetRensponse, więc jest tak samo jak poprzedni programem uniwersalnym i wszechstronnym. Docenimy go zwłaszcza wtedy, kiedy interesują nas proste kampanie mailingowe. Nie ma wielu skomplikowanych funkcji, za to właśnie ta łatwość obsługi jest tym, co do tego rozwiązania przyciąga zwłaszcza osoby początkujące. Ma jednak dwie dość istotne wady, a mianowicie brak możliwości wykonania testów SPAM i brak dostępu do bazy szablonów w wersji bezpłatnej. Miesięczny abonament zaczyna się od kwoty 44,1 zł. Pełną recenzję tego narzędzia znajdziesz na stronie https://www.getresponse.pl/blog/mailerlite-recenzja-opinie
FreshMail
Do niedawna była to najpopularniejsza platforma mailingowa na polskim rynku. Obecnie jest częścią MailerLite. Chociaż przez lata FreshMail było narzędziem chętnie wykorzystywanym, zostało w tyle za konkurencją. Atutem jest polski język i prosta obsługa. Dobrze działają także kampanie SMS i MMS. Do wyboru jest sporo szablonów, ale nie są one tak nowoczesne i ciekawe, jak we wcześniejszych narzędziach. Do innych minusów zaliczymy wolne działanie edytora i słabe wsparcie techniczne.
Mailchimp
Z tym narzędziem również możemy spotkać się dość często. Do atutów Mailchimp zaliczymy przede wszystkim rozbudowę automatyzacji z wykorzystaniem zachowań odbiorców. Na podstawie pozyskanych danych program pomoże stworzyć spersonalizowane wiadomości, które będą odpowiedzią na potrzeby internautów. Ponadto już w wersji darmowej mamy dostęp do wielu funkcji. Do wad tego rozwiązania zaliczymy brak kontaktu telefonicznego z obsługą klienta, brak polskiej wersji językowej i dość skomplikowany cennik. Przy dużej bazie kontaktów i częstych wiadomościach cena może być wysoka w porównaniu z konkurencją.
Skuteczny e-mail marketing to zwiększenie sprzedaży
Na skrzynkę mailową trafia wiele ofert, które często są pomijane lub od razu kasowane. Chcemy, by odbiorca nie tylko naszą wiadomość otworzył, ale zapoznał się z jej treścią i zrobił zakupy. Ważne więc, by maile były dopracowane pod każdym względem. Liczy się ich temat, zawartość i prezencja. Korzystanie z zaawansowanych narzędzi do mailingu pomoże osiągnąć odpowiedni rezultat, a tym samym zwiększyć zyski. Jego wybór nie może więc być przypadkowy i najlepiej od razu skupić się tylko na tych narzędziach, które wyposażono w funkcje, o jakich wspomnieliśmy wyżej.
Artykuł sponsorowany