W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza zgodę na dalsze używanie tych plików. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Zamknij

DANE KONSULTACJI

Autor
Termin

29-08-2012 - 10-10-2012

Zasięg

Polska

Rodzaj

Nieoficjalna

OCEŃ KONSULTACJĘ

PODSUMOWANIE

Czy uważasz, że wprowadzenie e-podręczników do szkół jest dobrym rozwiązaniem?

Głosowanie jest zamknięte.

This text is replaced by the chart.
zdecydowanie tak 69(70.41%)
raczej tak 13(13.27%)
nie wiem 2(2.04%)
raczej nie 4(4.08%)
zdecydowanie nie 10(10.2%)

Przy użyciu tego narzędzia w konsultacji wzięło udział 98 osób.


ZAŁĄCZNIKI

Lista załączników jest pusta.

UDOSTĘPNIJ

KONSULTACJA

Konsuklatcja zakończona

E - nauczanie

A A A

Wprowadzenie do konsultacji

Sonda badająca opinię Polaków na temat wykorzystywania w szkołach e-podręczników

E - nauczanie

Już niedługo wydawcy będą musieli udostępnić elektroniczne wersje podręczników szkolnych. Czy to znaczy, że niebawem uczniowie będą się uczyć z tabletów zamiast z papierowych książek? 

Wprowadzenie e-podręczników ma być prawdziwą rewolucją w szkolnictwie. Korzystanie z nowoczesnych programów interaktywnych, ma przygotować uczniów do nauki w informatyczno - komunikacyjnym świecie. Wprowadzenie interaktywnych sposobów nauczania ma na celu podwyższenie poziomu kształcenia (nowe programy podręczników uzupełnione o interaktywne prezentacje, filmy, wykresy i modele wspomagałyby naukę) szczególnie przedmiotów ścisłych. Lepsze kształcenie uczniów powinno zwiększyć liczbę przyszłych inżynierów i absolwentów kierunków ścisłych.

Dodatkowo, wprowadzenie e-podręczników byłyby tańszym i bardziej komfortowym rozwiązaniem, zarówno dla uczniów jak i rodziców. Cena dotychczasowego kompletu podręczników kształtuje się na poziomie ok. 300 zł, ważąc przy tym ok. 8 kg. W przypadku e-nauczania uczeń miałby dostęp do nieodpłatnego, publicznego portalu edukacyjnego.

Mimo wielu pozytywnych aspektów, obecni wydawcy obawiają się utraty wartego ok. miliarda złotych rynku podręczników szkolnych. Stworzenie oryginalnych, atrakcyjnych i przede wszystkim profesjonalnych programów nauczania ma być też bardzo czasochłonne i kosztowne. Wyzwaniem będzie też przygotowanie nauczycieli do wdrażania tak ambitnego programu.

Co więcej, wielu lekarzy apeluje, że wprowadzenie e-podręczników do szkół może zaważyć na zdrowiu uczniów, oraz zachęcać do wykorzystywania innych aplikacji podczas zajęć. Niezadowoleni z nowego pomysłu rodzice podkreślają, że w szkołach są ważniejsze rzeczy do zmiany – uczniowie uczą się w złych warunkach, brakuje stołówek, sal gimnastycznych i podstawowego sprzętu.

 

Jakie jest Państwa zdanie na ten temat?

Czy e-nauczanie jest dobrym pomysłem?

 

 

 

 

Lista załączników jest pusta.

Tagi: Nie przypisano do artykułu żadnych tagów

Kategoria: Nauka i zdrowie


Dodaj swoje pytanie, propozycję lub komentarz

Zaloguj się, aby dodać swoją opinię. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

  • autor
    Beata Zwierzyńska 2012-10-02 23:46:53

    napoje rozlewajace sie w teczkach to nie problem. Uczniowie nosza sprzet (MP3, komorki iPady i dbaja o to). Realnymi problemami, z ktorymi sama sie borykam sa pytania: 1) jak zachecic uczniow aby instalowali oprogramowanie i uzywali w domu, poza szkolą (wydaje sie ze musi byc ciekawe i podobne do gier - gamification) 2) wspolpraca wszystkich nauczycieli i ich nieodstawanie cyfrowe od jakiegos wspolnego poziomu tak aby prowadzic wspolna polityke pedagogiki medialnej w szkole na kazdym przedmiocie 3) zapobieganie marnotrawieniu pieniedzy na sprzet - osobiscie jestem przeciwna wydawaniu duzych pieniedzy na tablice interaktywne - 2 myszki USB radzą sobie dużo lepiej w warunkach klasy. Do jakiego momentu bedziemy upgradowac sprzet? Jaki jest racjonalny limit? Czy jakos pracy polepszy sie wraz ze nowoczesniejszym sprzetem? 4) Dostep do szrokopasmowego internetu 5) Rozwaga we wprowadzaniu nowoczesnosci przed osiagnieciem różnych sprawnosci przez najmlodsze dzieci. Czy aby na pewno wszyscy wiedza, że komputer to tylko narzędzie a nie wychowawca? 6) wsparcie rodzicow, ktorzy sa głównymi pomocnikami w odrabianiu prac - oni rowniez podobnie jak nauczyciele musza chciec uzywac nowoczesnosci.

  • autor
    Jacek Ścibor 2012-10-02 21:50:04

    Czy sądzisz, że wprowadzenie e-podręcznika i nauczania wspomaganego komputerami to konieczność czy fanaberia?

  • autor
    Jacek Ścibor 2012-10-02 21:47:53

    Czy sądzisz, że możemy pominąć wprowadzanie technik informatycznych w nauczaniu?

Podziel się z nami Swoją opinią.


ResPublic

Platforma współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka