W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza zgodę na dalsze używanie tych plików. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Zamknij

DANE KONSULTACJI

Autor
Termin

20-02-2012 - 29-10-2012

Zasięg

Polska

Rodzaj

Nieoficjalna

OCEŃ KONSULTACJĘ

PODSUMOWANIE

Czy Twoim zdaniem reforma liceów ogólnokształcących powinna zostać wprowadzona?

Głosowanie jest zamknięte.

This text is replaced by the chart.
zdecydowanie tak 6(28.57%)
raczej tak 0(0%)
nie mam zdania 1(4.76%)
raczej nie 3(14.29%)
zdecydowanie nie 11(52.38%)

Przy użyciu tego narzędzia w konsultacji wzięło udział 21 osób.


ZAŁĄCZNIKI

Lista załączników jest pusta.

UDOSTĘPNIJ

KONSULTACJA

Konsuklatcja zakończona

Reforma liceów ogólnokształcących

A A A

Wprowadzenie do konsultacji

Sonda badajaca opinie Polaków, na temat nowej reformy liceów ogólnokształcących

Wrześniowa rewolucja

Artykuł przegłosowała grupa To jest dla nas ważne.

Zgodnie z nową reformą, od początku września rząd wprowadza radykalne zmiany w kształceniu na poziomie średnim. Już po pierwszej klasie liceum ogólnokształcącego, uczniowie samodzielnie wybiorą przedmioty, których będą się uczyć.

 

Nowa reforma jest bardzo kontrowersyjna, ponieważ stawia w kłopotliwej sytuacji osoby, które jeszcze nie wiedzą w jakim kierunku chcą się rozwijać. Przeciwnicy reformy wspominają, że w liceach ogólnokształcących istnieją klasy profilowane i większa specjalizacja nie  jest potrzebna. Dodatkowo, taki sposób kształcenia bardzo mocno ograniczy ogólną wiedzę uczniów.

Zwolennicy reformy podkreślają natomiast, że uczestniczenie w nielubianych przez licealistów zajęciach powoduje jedynie frustrację i ogólną niechęć do nauki. Ponadto, wczesna specjalizacja ułatwi przyszłą ścieżkę kariery, oraz umożliwi wykorzystywanie potencjału, zainteresowań i zdolności każdego ucznia.

Wprowadzone zmiany niosą za sobą też wiele innych konsekwencji, jak np. problem redukcji etatów nauczycieli, gdy większość uczniów zdecyduje się na podobną specjalizację.

W tym miejscu rodzi sie też pytanie: czy nauczanie specjalistyczne nie jest zadaniem szkół zawodowych, a do liceów ogólnokształcących należy kształcenie wszechstronne?

 

Jakie jest Państwa zdanie na ten temat?

Czy wprowadzenie reformy jest według Państwa potrzebne?

 

Zapraszam do dyskusji !

 

 

 

Lista załączników jest pusta.

Tagi: Nie przypisano do artykułu żadnych tagów

Kategoria: Nauka i zdrowie


Dodaj swoje pytanie, propozycję lub komentarz

Zaloguj się, aby dodać swoją opinię. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

Nikt jeszcze nie zadał pytania.
Bądź pierwszy, nie pozwól przejść temu tematowi bez echa !

Podziel się z nami Swoją opinią.


ResPublic

Platforma współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka