W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza zgodę na dalsze używanie tych plików. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Zamknij

DANE KONSULTACJI

Autor
Termin

20-02-2012 - 29-10-2012

Zasięg

Polska

Rodzaj

Nieoficjalna

OCEŃ KONSULTACJĘ

PODSUMOWANIE

Czy Twoim zdaniem reforma liceów ogólnokształcących powinna zostać wprowadzona?

Głosowanie jest zamknięte.

This text is replaced by the chart.
zdecydowanie tak 6(28.57%)
raczej tak 0(0%)
nie mam zdania 1(4.76%)
raczej nie 3(14.29%)
zdecydowanie nie 11(52.38%)

Przy użyciu tego narzędzia w konsultacji wzięło udział 21 osób.


ZAŁĄCZNIKI

Lista załączników jest pusta.

UDOSTĘPNIJ

KONSULTACJA

Konsuklatcja zakończona

Reforma liceów ogólnokształcących

A A A

Wprowadzenie do konsultacji

Sonda badajaca opinie Polaków, na temat nowej reformy liceów ogólnokształcących

Wrześniowa rewolucja

Artykuł przegłosowała grupa To jest dla nas ważne.

Zgodnie z nową reformą, od początku września rząd wprowadza radykalne zmiany w kształceniu na poziomie średnim. Już po pierwszej klasie liceum ogólnokształcącego, uczniowie samodzielnie wybiorą przedmioty, których będą się uczyć.

 

Nowa reforma jest bardzo kontrowersyjna, ponieważ stawia w kłopotliwej sytuacji osoby, które jeszcze nie wiedzą w jakim kierunku chcą się rozwijać. Przeciwnicy reformy wspominają, że w liceach ogólnokształcących istnieją klasy profilowane i większa specjalizacja nie  jest potrzebna. Dodatkowo, taki sposób kształcenia bardzo mocno ograniczy ogólną wiedzę uczniów.

Zwolennicy reformy podkreślają natomiast, że uczestniczenie w nielubianych przez licealistów zajęciach powoduje jedynie frustrację i ogólną niechęć do nauki. Ponadto, wczesna specjalizacja ułatwi przyszłą ścieżkę kariery, oraz umożliwi wykorzystywanie potencjału, zainteresowań i zdolności każdego ucznia.

Wprowadzone zmiany niosą za sobą też wiele innych konsekwencji, jak np. problem redukcji etatów nauczycieli, gdy większość uczniów zdecyduje się na podobną specjalizację.

W tym miejscu rodzi sie też pytanie: czy nauczanie specjalistyczne nie jest zadaniem szkół zawodowych, a do liceów ogólnokształcących należy kształcenie wszechstronne?

 

Jakie jest Państwa zdanie na ten temat?

Czy wprowadzenie reformy jest według Państwa potrzebne?

 

Zapraszam do dyskusji !

 

 

 

Lista załączników jest pusta.

Tagi: Nie przypisano do artykułu żadnych tagów

Kategoria: Nauka i zdrowie


Dodaj swoje pytanie, propozycję lub komentarz

Zaloguj się, aby dodać swoją opinię. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

Liczba komentarzy: 2 Pozytywnych: 0 Negatywnych: 1 Neutralnych: 1

  • autor
    Katarzyna Kinga 2012-03-08 21:52:05

    zdecydowane 'nie' dla reformy
    W liceum skończyłam klasę matematyczno-fizyczną i chwalę sobie ten wybór. Matematyka sprzyjała rozwojowi logicznego myślenia i dbałości o szczegóły (w moim przypadku) Potem studia wybrałam z zakresu nauk społecznych. I co? I też byłam zadowolona z wyboru. Podobało mi się takie połączenie no i swobodna/wolna możliwość wyboru drogi edukacyjnej po maturze.

    Pozdrowienia dla ostatnich posiadaczy 'PASZPORTÓW' starej matury! ;)

  • autor
    Ewa Myśliwiec 2012-02-21 10:02:52

    Młodzi ludzie w wieku licealnym bardzo często nie wiedzą jeszcze co chcą robić w przyszłości, jaką ściezkę edukacyjną/ zawodową wybrać... Moim zdaniem liceum ogólnokształcące ma pomóc w dokonaniu wyboru...
    Oczywiście są ludzie, którzy od dziecka wiedzą, że chca zostać lekarzem lub prawnikiem, ale to tylko pojednyncze przypadki.

Podziel się z nami Swoją opinią.


ResPublic

Platforma współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka