
Konsultacje MPZP Stare Miasto w Płocku do 04 stycznia 2022 r.
Wprowadzenie do konsultacji
Witamy na portalu dodatkowych konsultacji społecznych Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego "Stare Miasto" w Płocku. Do 21 grudnia b.r. trwa wyłożenie do publicznego wglądu projektu MPZP wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Uwagi do projektu MPZP mogą Państwo składać do 04 stycznia 2022 r. Poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób można złożyć swoją uwagę do MPZP.
Dyskusja publiczna nad MPZP "Stare Miasto" w Płocku
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z tekstem MPZP "Stare Miasto" i prognozy oddziaływania na środowisko oraz rysunkami, stanowiącymi załączniki do MPZP i prognozy.
Wyłożenie do publicznego wglądu projektu mpzp.
Z projektem MPZP i rysunkami mogą Państwo zapoznać się w dniach od 30 listopada do 21 grudnia 2021 roku w siedzibie Urzędu Miasta Płocka w Biurze Obsługi Klienta na parterze budynku z wejściem od ul. Zduńskiej 3, na stanowisku Nr 4, w godzinach od 8:00 do 14:30, w czwartki od 9:00 – 17:00.
Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko udostępniony będzie również w wersji elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miasta Płocka w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.ump.pl w zakładce komunikaty i ogłoszenia, obwieszczenia Wydziału Rozwoju i Polityki Gospodarczej Miasta oraz na stronie www.rozwojmiasta.plock.eu w zakładce planowanie przestrzenne.
Uwagi do Prezydenta Miasta Płocka należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 04 stycznia 2022 roku z podaniem imienia i nazwiska albo nazwę jednostki organizacyjnej oraz adres zamieszkania albo siedziby. Formularz uwagi do pobrania znajdą Państwo w załącznikach po lewej stronie oraz na stronie http://rozwojmiasta.plock.eu/?page_id=6740.
Uwagi można wnosić:
- na piśmie w Urzędzie Miasta Płocka, w Biurze Obsługi Klienta, na stanowisku Nr 4,
- drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Płocka, plac Stary Rynek 1, 09-400 Płock,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej,w szczególności poczty elektronicznej na adres: wrm@plock.eu.
W przypadku wniesienia uwag drogą pocztową za wniesione w terminie uznane będą uwagi doręczone do Urzędu Miasta Płocka najpóźniej w dniu 04 stycznia 2022 roku. Doręczenie uwag po tym terminie skutkować będzie pozostawieniem ich bez rozpatrzenia.
Uwagi będą rozpatrywane przez Prezydenta Miasta Płocka. Rozpatrzenie nastąpi w formie Zarządzenia Prezydenta Miasta Płocka publikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Urzędu Miasta Płocka: http://bip.ump.pl w zakładce Prezydent Miasta oraz na stronie www.rozwojmiasta.plock.eu w zakładce planowanie przestrzenne. Uwagi nieuwzględnione przez Prezydenta Miasta Płocka będą przedmiotem rozpatrzenia przez Radę Miasta Płocka.
Uzupełniająco mogą Państwo skorzytać z interaktywnych narzędzi:
- 1. modelu 3D:
https://sketchfab.com/3d-models/pock-mpzp-stare-miasto-cz-i-wyozenie-2-a810d036c21344cb8cbefb1e960d92b9 - 2. interaktywnego narzędzia gis:
http://miastoplock.geoportalgminy.pl
Serdecznie zapraszamy!
Poniżej znajdą Państwo główne zasady prowadzenia konsultacji społecznych. Zasady zostały opracowane przez autorów publikacji Kanon Lokalnych Konsultacji Społecznych. Kanon został wydany w 2015 przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych (FISE). Kanon w wersji elektronicznej znajduje się na stronie https://kanonkonsultacji.fise.org.pl.
CZYM SĄ KONSULTACJE SPOŁECZNE?
Konsultacje społeczne to otwarty proces dialogu władz z mieszkańcami, mający na celu podjęcie przez władze optymalnych decyzji w sprawach publicznych.
Siedem zasad konsultacji
DOBRA WIARA
Konsultacje prowadzone są w duchu dialogu obywatelskiego. Strony słuchają się nawzajem, wykazując wolę zrozumienia odmiennych racji.
POWSZECHNOŚĆ
Każdy zainteresowany tematem powinien móc dowiedzieć się o konsultacjach i wyrazić w nich swój pogląd.
PRZEJRZYSTOŚĆ
Informacje o celu, regułach, przebiegu i wyniku konsultacji muszą być powszechnie dostępne. Jasne musi być, kto reprezentuje jaki pogląd.
RESPONSYWNOŚĆ
Każdemu, kto zgłosi opinię, należy się merytoryczna odpowiedź w rozsądnym terminie, co nie wyklucza odpowiedzi zbiorczych.
KOORDYNACJA
Konsultacje powinny mieć gospodarza odpowiedzialnego za konsultacje tak politycznie, jak organizacyjnie. Powinny one być odpowiednio umocowane w strukturze administracji.
PRZEWIDYWALNOŚĆ
Konsultacje powinny być prowadzone od początku procesu legislacyjnego. Powinny być prowadzone w zaplanowany sposób i w oparciu o czytelne reguły.
POSZANOWANIE INTERESU OGÓLNEGO
Choć poszczególni uczestnicy konsultacji mają prawo przedstawiać swój partykularny interes, to ostateczne decyzje podejmowane w wyniku przeprowadzonych konsultacji powinny reprezentować interes publiczny i dobro ogólne.
Nikt jeszcze nie zadał pytania.
Bądź pierwszy, nie pozwól przejść temu tematowi bez echa !