W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza zgodę na dalsze używanie tych plików. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Zamknij

DANE KONSULTACJI

Autor
Termin

04-11-2014 - 02-12-2014

Zasięg

Polska

Rodzaj

Nieoficjalna

OCEŃ KONSULTACJĘ

PODSUMOWANIE

Które działanie najbardziej poprawi bezpieczeństwo na polskich drogach?

Głosowanie jest zamknięte.

This text is replaced by the chart.
Poprawa infrastruktury drogowej 3(23.08%)
Poprawa organizacji ruchu drogowego 2(15.38%)
Doinwestowanie policji - sprzętu i kształcenia 1(7.69%)
Poprawa pracy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego 0(0%)
Odsunięcie straży gminnej i miejskiej od kontroli ruchu drogowego 1(7.69%)
Powierzenie odpowiedzialności za bezpieczeństwo jednemu organowi 0(0%)
Zmiana obowiązujących przepisów 4(30.77%)
Szersze wykorzystanie badań naukowych 2(15.38%)

Przy użyciu tego narzędzia w konsultacji wzięło udział 13 osób.


ZAŁĄCZNIKI

Lista załączników jest pusta.

UDOSTĘPNIJ

KONSULTACJA

Konsuklatcja zakończona

Bezpieczne drogi

A A A

Wprowadzenie do konsultacji

Realizacja którego z wniosków NIK przyczyni się najbardziej do poprawy bezpiczeństwa na polskich drogach?

Bezpieczeństwo na polskich drogach

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport dotyczący bezpieczeństwa na polskich drogach. Polska zajmuje niechlubne przedostatnie miejsce wśród państw Unii Europejskiej jeśli chodzi o ilość ofiar śmiertelnych w przeliczeniu na milion mieszkańców.

Wśród wniosków znalazło się: przypisanie MSW wiodącej roli w koordynowaniu i egzekwowaniu działań na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, wieloletni program finansowania przedsięwzięć w tym zakresie (np. wymiana sprzętu policji, lepsze szkolenie policjantów), włączenie Inspekcji Transportu Drogowego do policji, zmiany w przepisach oraz przede wszystkim dalsze inwestowanie w budowę dróg, autostrad i modernizację istniejącej infrastruktury drogowej

Wśród budzących najwięcej emocji propozycji znalazło się pozbawienie straży gminnych możliwości korzystania z fotoradarów mobilnych. Jak stwierdzają autorzy raportu, działanie strażników służą przede wszystkim budżetom miast i gmin, a nie poprawie bezpieczeństwa na drogach. Pokrywa się to ze spostrzeżeniami, jakie publikowali kierowcy blisko dwa lata temu (zobacz naszą konsultację dot. fotoradarów).

Warto podkreślić, iż mimo Izba dostrzega niedobory organizycjne i infrastrukturalne, nie podważa zdania policji, która wśród przyczyn tak wysokiej śmiertelności na drogach wskazuje niedostosowanie prędkości do warunków na jezdni.

Jakie jest Wasze zdanie? Realizacja którego zgłoszonego przez NIK wniosku najbardziej przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach?

Lista załączników jest pusta.

Tagi: Nie przypisano do artykułu żadnych tagów

Kategoria: Infrastruktura i transport


Dodaj swoje pytanie, propozycję lub komentarz

Zaloguj się, aby dodać swoją opinię. Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

Nikt jeszcze nie zadał pytania.
Bądź pierwszy, nie pozwól przejść temu tematowi bez echa !

Podziel się z nami Swoją opinią.


ResPublic

Platforma współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka