W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza zgodę na dalsze używanie tych plików. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Zamknij

Instrukcja

Witaj na platformie Cyfrowa Demokracja! – Pierwszym polskim portalu do prowadzenia konsultacji społecznych. Tutaj masz prawo głosu!

Wypowiadaj się pisząc własne artykuły, komentarze oraz biorąc udział w uruchomionych konsultacjach.

Uruchomienie konsultacji to otwarcie dyskusji wszystkich zainteresowanych użytkowników Platformy na dany temat. Pozwala nie tylko uzyskać opinie i komentarze na wybrany temat, ale także poznać dodatkowe warianty rozwiązań nie opisane w konsultacji.

Co najbardziej wartościowe: uruchomienie konsultacji pozwala na:

  • Szybkie zebranie ogólnych opinii w sposób usystematyzowany (sonda),
  • Zebranie szczegółowych opinii (ankieta),
  • Zebranie uwag jakościowych (konsultacja otwarta).

Jak uruchomić własną konsultację?

Abu uruchomić własną konsultację postępuj według następujących kroków.

Krok 1 Publikacja artykułu i uruchomienie konsultacji

Napisz artykuł i opublikuj go. W momencie, gdy artykuł zostanie opublikowany będzie można na niego głosować. Jeżeli artykuł zdobędzie 12 głosów na TAK będziesz mógł uruchomić konsultacje!

Konsultacje możesz uruchomić Ty ( jako autor artykułu ) lub organizacja, której udostępnisz kod artykułu, za pomocą platformy CyfrowyManager.pl. W tym celu będziesz potrzebował wybrać odpowiednie narzędzia do prowadzenia konsultacji i je zdefiniować.

Aby zainteresować swoich znajomych tematem w momencie edycji artykułu zaznacz „podziel się” wtedy trafi on do wszystkich Twoich znajomych na Cyfrowej Demokracji. Może to zwiększyć ilość osób pozytywnych ocen Twojej publikacji.

Krok 2 Grupy

Publikacja artykułu w grupie zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do szerszego grona odbiorców. Członkowie grupy są informowani o wszelkich nowościach w grupie dzięki czemu są na bieżąco z nowymi artykułami.

Dołącz do istniejącej lub stwórz własną grupę. W zakładce „grupy” znajdziesz informacje o aktualnie istniejących grupach. Tutaj możesz dołączyć do tych, które interesują Ciebie najbardziej.

Jeżeli chcesz założyć własną grupę. Naciśnij „utwórz własną grupę”, stwórz jej nazwę i krótki opis. Czym grupy będą się wyróżniać?

Pamiętaj, możesz należeć do kilku grup.

Krok 3 Wybór narzędzi do prowadzenia konsultacji

Definiowanie konsultacji jest bardzo proste.

Uruchamiając konsultacje możesz wybierać spośród trzech dostępnych narzędzi do jej prowadzenia. Każde z nich pozwoli na zebranie różnego rodzaju informacji. Te narzędzia to:

  • Ankieta,
  • Głosowanie na warianty,
  • Sonda,

Krok 4 Zdefiniowanie wybranych narzędzi

W momencie definiowania wybranych narzędzi określasz czas trwania konsultacji. Pamiętaj, że konsultacje trwają przynajmniej dwa tygodnie. Jest to czas, w którym zdążysz zebrać opinie większej ilości osób. Jednak możesz przedłużyć czas ich trwania. Po określeniu czasu trwania konsultacji definiujesz wybrane narzędzia. Każde z nich definiuje się inaczej.

Ankieta

Użycie ankiety pozwoli na zebranie szczegółowych opinii dotyczących Twojej konsultacji.

Definiując ankietę musisz ułożyć pytania do niej i ewentualnie możliwe odpowiedzi. Do wyboru masz następujące rodzaje pytań:

  • Otwarte - uczestnicy konsultacji w wolne pole będą wpisywać odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie, (przykład)
  • Zamknięte – uczestnicy konsultacji będą zaznaczać minimum jedną z możliwych odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie, (przykład)
  • Pół otwarte – będące połączeniem dwóch powyższych rodzajów pytań, (przykład)

Po zakończeniu badania ankietowego będzie możliwy dostęp do ogólnych wyników ankiety.

Głosowanie na warianty

Głosowanie na warianty pozwoli na zebranie uwag jakościowych.

Definiując ten typ konsultacji przedstawiasz swoje stanowisko, ewentualnie różne warianty stanowiska. Uczestnicy konsultacji będą mogli popierać Twoje stanowisko/jeden z wariantów, dodając także komentarz lub będą mogli przedstawiać własne stanowisko lub nowy wariant.

Po zakończeniu konsultacji będziesz wiedział jak zostało przyjęte Twoje stanowisko lub który z zaproponowanych przez Ciebie wariantów uzyskał największe poparcie i dlaczego oraz jakie są inne zgłoszone stanowiska/warianty.

Sonda

Użycie sondy pozwoli na szybkie zebranie ogólnych opinii w sposób usystematyzowany.

Definiując sondę musisz ułożyć treść pytania i możliwe odpowiedzi.

Każdy uczestnik konsultacji po wzięciu udziału w sondzie będzie miał wgląd do aktualnych wyników online.

Krok 5 Zakończenie konsultacji

Po 2 tyg konsultacja zostanie automatycznie zakończona. 3 dni przed końcem konsultacji zostaniesz poinformowany o zbliżającym się jej zakończeniu.

Krok 6 Raport z konsultacji

Po zakończeniu konsultacji udostępniony zostanie raport z konsultacji.

Z raportem będzie mógł się zapoznać każdy użytkownik platformy Cyfrowa Demokracja, będzie on przedstawiał wyniki przeprowadzonej konsultacji. W przypadku konsultacji płatnych o udostępnieniu konsultacji decyduje jej autor.


Podziel się z nami Swoją opinią.


ResPublic

Platforma współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka